Din shoppingvagn är tom

Kontakt och information
Din shoppingvagn är tom
SÖK

Produkter



Köpvillkor

Vi säljer till privatpersoner (konsumenter) och företagare (producenter).

Handel sker ENDAST i webbbutik och inom Sverige.

Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd. Köparen ska vara medveten om våra köpvillkor innan köparen godkänner order. Alla godkända köp är bindande. Orderbekräftelse skickas till kunden när kunden godkänt order och när vi bearbetat order via e-mail som kunden lämnat. Vi reserverar oss för eventuelt tryckfel och att produkt kan ta slut hos våra leverantorer.

Priser 

Alla priser angivna i svenska kronor och exklusive moms.

Betalning

  • Faktura med 30 dagars kreditköp bara för producenter. Faktura skickas med leverans och som PDF fil via e-mail.

  • Förskottsbetalning till bankgiro 217-7111 Olgis. Ange fakturanummer och ditt namn. Kunden betalar för beställda varor i förskott. Leverans kommer att ske först efter att vi har mottagit betalning.

  • Förskottsbetalning till SWISH Olgis  1234618674 Ange ordernummer som text på betallning. Alltid fri frakt med DHL Service Point för konsumenter vid val av detta betallning.

Vi gör kreditprovning och reserverar oss möjlighet att häva order till köpmissbrukare.

OBS! Bedrägeriförsök polisanmäls.

Leverans

Alltid fraktfritt med order over 1900 kr.

Lägsta ordervärde 499 kr. exklusive moms.

Vi har inte dolda avgifter för expeditionsavgift eller emballage.

Leveranstid inom 10 dagar men i regel 3 - 5 dagar beroende på lagervärde hos våra leverantorer.

Vid eventuella fördröjningar med leveranser meddelar vi om detta via e-mail.

Posten Företagspaket används ENDAST av företagare eller enskilda näringsidikare. Leverans skickas till företagens adress/angiven adress. Om kunden inte på plats så paketet avhämtas på postens serviceställe via paketavi.

Posten Mypack passar bra till privatkunder. Kunden hämtar paket på sitt närmaste postens serviceställe. Mobilnummer krävs till posten för att meddela via sms när paket finns att hämta. Paketens vikt max 20 kg.

DHL Service Point levererar till utlämningsställe för privata kunder och företagare. Kunden kan spåra paket. Paketens vikt max 20 kg.

Transportskador

Kontrolera NOGA om emballaget är inte skadat. Transportskada som upptäks av kunden vid kvitering av gudset ska noterats direkt på plats på fraktföretagens kvitto.

Om skadan upptäckts vid upppakningen så anmällan sker av kunden hos transportföretaget inom 7 dagar efter mottagningen.

Reklamation

Vid reklamation MÅSTE kunden anmälla ärende hos oss FÖRST via telefon 073 0799 578 eller e-post olga@olgis.se /formuläret i Kontakt. Efter mejlar vi till kunden instruktioner hur vi löser problemet med vara/garantier.

Returer/Byten för konsumenter

Retur sker vid godkänd reklamation/garantier hos oss och leverantor.

För att en retur/byte skall vara gällande måste ni kontakta oss via telefon.

073 0799 578 eller e-post olga@olgis.se /formuläret i Kontakt innan ni returnerar varan.

Efter mejlar vi till kunden instruktioner hur vi löser problemet med retur/byte.

Vi förutser vid retur/byte att

  • vara i original skick (oanvänd eller skadat av vätska/lukt/djurhår) med etikett.

  • kunden oppnar förpackning varsamt för att originalemballage skall vara oskadat.

  • använd vår förpackning vid retur

  • vid byte av fel storlek/färg av regular vara  står vi för frakten tillbaka till kunden.

  • köparen betalar frakt till oss och har ansvar att returvara når oss.

Retur/byte skickas till följande adress:

Olgis

Datavägen 8

436 32 Askim

Returavgifter:

  • vid varuretur inom 14 dagar för konsumenter och 10 dagar för producenter från fakturadatum: ingen returavgift (undantaget nedan, varor som ej tas i retur).

  • vid varuretur efter 14 dagar för konsumenter/ efter 10 dagar för producenter från fakturadatum: 20-90% returavdrag (undantag nedan, varor som ej tas i retur).

Varor som godkännas INTE till retur:

  • köpta på rea

  • specialbeställda storlekar (ej regulara storlekar)

Vid felexpedierat vara står vi för returfrakten.

Ej godkända returer/reklamationer som skickas till oss  annulleras efter 3 månader.

Avbeställning

Köparen har alltid rätt att avbeställa en vara innan den har levererats eller om varan som är beställt är slut och inte kan levereras inom två veckor. Avbeställning ska ske via telefon 073 0799 578 eller via e-post olga@olgis.se/formuläret i Kontakt.

Ångerrätt

Köparen (konsument) har 14 dagars ångerätt från dagen köparen tar emot en vara. Köparen ska meddela oss om detta inom 14 dagar via telefon 073 0799 578 eller e-post olga@olgis.se/formuläret i Kontakt  och står för returfrakten. Bifoga ordernummer och datum av köpet för att underlätta hantering av ångerrätt. Köparen (konsument) får tillbaka  pengar (exclusive fraktkostnader) snarast eller senast inom 30 dagar från det att varan har mottagits av oss. 

Force Majeur

Vid naturkatastrof, krig, regerings/myndligheters/leverantorers beslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll som kan påverka leveranser/varor vi INTE tar ansvar för händelse.

Men vi kommer göra så gott vi kan för att hjälpa kunden.

Copyright

Vi behåller äganderätt för bilder och text i webbbuteken Olgis.

Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar (pris, storlekar, text) före eller efter att beställning är genomfört.  

 Vid eventuella frågor kontakta oss utan tvekan.

      VÄLKOMMEN!              


Olgis.se
Webbshop från Netside